joi, 26 decembrie 2013

De necaz, fac o fiertură specială de bancuri

Mi-i camera invadată de un soare nefiresc de prietenos pentru acest anotimp. Şi zic: „Tot ce-i de la Dumnezeu şi-mi place e bine primit!”
Numai că o amărăciune din cerul gurii fierbe nişte răutăţi. Nu, nu-i de la beutură nici de la mâncarea prea grăsoasă. Vine de la nişte axioni legaţi la subconştientul meu vigilent, ca să avertizeze că în adâncurile putrede ale ţării  viermii n-au ros totul ; stafii hidoase se înfiripa din mâluri şi ceaţă să ne bântuie.
Trei informaţii sunt sursele alarmei:
-una, aparent banală- jumătate din populaţie regretă epoca comunistă;
- alta comică- regele ţiganilor a  poruncit turnarea primilor cocoşei pentru folosinţă de salbe, nunţi şi cumetrii nomade, că era criză mare, la palat. Moneda copie un format austriac şi are pe avers o formulă sacră  iar pe revers- chipul decedatului rege Cioabă.
N-am aflat cum s-o chema, dar le propun un nume sonor şi predestinat- CIOB. Cu valoare subdivizionară – „ţigănuşul”. 1 ciob = 100  ţigănuşi!
Prorocesc, cu nod amar în gât, că în jumătate de veac aceasta va deveni moneda noastră naţională, în ţara numită Tzigastan. Veţi trăi şi veţi vedea!
-a treia informaţie ne uimeşte cu o grevă a foamei în zi de bucurie a naşterii Domnului.
Şugubeţii, probabil că sunt beţi turtă şi-şi vor arde alcoolul îngurgitat în Ajun vreme de câteva zile, cât va dura coma şi voma.
M-a uimit meseria greviştilor: activişti! De peste tot au răspuns chemării funeste  a liderului bocit ieri: „Activişti din toată ţara, sub vrajă de Moskva, uniţi-vă!”
Şi tot vin, şi  tot curg de prin văgăunile de pe unde s-au ascuns în ’89. Până acuma  au ajuns vreo zece!
Iată, fraţi creştini, unde mi se pare stricăciunea ţării, sub soarele Crăciunului.
Nu-mi propun să analizez  aste fenomene postsolstiţiene  în adâncime. Fierb la foc molcom, ca pentru sarmale (ooo,  cu ce deliciu m-am intersectat! Vreţi reţeta?! N-o dau!), fierb, ziceam, o oală de lut cu bancuri ticsite prin tainiţele securităţii, de pe unde le-o fi pus şi scos  amicul meu DIVAN, căruia îi urez MULŢI ANI SĂNĂTOŞI, că mi-i drag!
Mai aveţi de aşteptat un clocot, să le decontaminez, şi vi le pun în strachină.
Dar, atenţie! De tardibus  ossa! ( Nu vă mai traduc, leneşilor!)

Aşadar, la prânz vă servesc cu un desert tradiţional. Nu cu julfă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu