marți, 5 iunie 2012

Epigrame cu ...trânte

Cel mai distins profesor „de trântă” al urbei noastre, Nic. Brădăţenu, m-a surprins cu o nouă „păsărică”, aceea de epigramist.
Îl ştiam mustind de umor,centrul atenţiei pe la agape, dar nici chiar aşa! Mi-a zis câteva catrene, la un colţ de stradă şi i-am cerut permisiunea să postez câteva pe blog.
Nu prea ştiu dacă mi-a dat-o.
N.B. N-am reuşit ca sa aşez versurile catrenelor cum de cuvine. Citiţi-le şi Domniile -Voastre pe-a culcatelea… în pat.


Definiţie
Epigrama-i chirurgie / Sau o mică doctorie, / Care vindecă o boală – Cuibărită în morală .

Definiţie
E o suliţă uşoară / Luată la vânătoare ;/ Ea pe nimeni nu omoară, / Dar unde atinge…doare.

Curriculum vitae
Tatăl meu e senator, / Mama-i mare procuror; / Din aşa părinţi de samă, / Am ieşit eu-şef de vamă.
De-a dracului
Ca să ai voturi cu sacul / Şi, lejer, majoritate, / Te-ai făcut frate cu dracul; / Dar acum îl cari în spate.
Ziare colorate
Creşte preţul de vânzare / La reviste şi ziare, / Că, pe fiecare coală / Zace o muiere goală.
Egalitate
Afara de sfânta prostie, / Ambii sunt egali, fireşte,: / Unul ştie ce vorbeşte, / Altul…spune ce nu ştie.
Căsătorie
Ţi-aminteşti când, la portiţă, / Îţi ceream a ta guriţă? / Dar acuma ce n-aş da, / Ca să scap de gura ta!
Unuia care vorbeşte singur
-Cu cine vorbeşti, amice? / Îl întreab-un înţelept. / -Ia, vorbesc c-un om deştept, / Care nu mă contrazice.
Nuntă cu…strigături
De-acasă plecasi mireasă / Din mâinile tatălui; / Dar acum faci cale-ntoarsă, / Din pumnii bărbatului.

Măi, sa fie!? Ce trânte! Ce mai trânte!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu