sâmbătă, 2 februarie 2013

Alex face discriminare?! (III)


  După lecţii începu refecul.
 Doamna – Doamna a prăvălit  fulgerele lui Zeus peste Alex-Alioşa, bănuind discriminare  în spusele lui cu „eu-rom, tu-roma”.  Şi voia s-o curme din faşă!
Inculpatul rostogoli biluţele ochilor,  umede,  la picioarele ei, mărturisind că a auzit cuvintele la barul din sat.
-Nu, nu, Doamna,… n-am fost la bar…, anticipă el trăsnetele; mă duceam să-l iau la joacă pe Dinu, băiatul patronului..
În curte, la o masă stăteau un ţigan  şi soţia lui  cu două pahare pline. El  şi-a tras unul  în faţă,  i l-a dat pe celălalt femeii, râzând: „eu-rom, tu- roma!” Am crezut că-i spune pe ţigăneşte „şi mie şi ţie!” Am vrut să se bucure Domnica, că-i spun pe limba ei că împart ciocolata.
Biluţele privirii deveneau lichide, pătând parchetul.
Şi  Doamna-Doamna se metamorfoza, încet în Doamna  şi se opri în zâmbetul lui Di.
Ăsta-i  Alex, dintr- a doua! Vi-l las vouă, dar nu-l mai judecaţi. I-ajunge!

-           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu