luni, 27 ianuarie 2014

Dă-ne, Doamne, nunţi mişto!

Mirele

Mă simt naşpa, deşi în tunelurile mele de sub zăpezi e chiar mişto!
Observaţi din fraza de mai sus că simt cum gâlgâie ţigăneasca prin crăpăturile limbii mele materne. Aşa-i şi frumos, pentru devenirea noastră, grăbită, etnică. Că, doară, n-om ciripi în engleză ori în mandarină.
Mă simt naşpa, spuneam, pentru că am de luat o decizie istorică şi n-am  cui mă jălui.
              Jălui-m-aş şi n-am cui;
              Jălui-m-aş murgului!...
numai că i-au mâncat englejii până şi copitele din hotdogurile importate de la Dracşani, de la abatorul prezidentului, chiar mai exact, de la tat'su.
 Neliniştea pe care o simt vine din dorinţa păcătoasă, exprimată ieri, de a participa şi eu la revelioanele din cele ultime patru zile ale lunii. Vecinul petrecăreţ a decis să mă ajute şi mi-a călcat pragul şi ţuica cu detalii şi condiţii:
- să am mâine, la mine, buletin şi CNP (nu CPUN!);  şi numărul de telefon!
 - să semnez o adeziune la partid (cum care?);
-primesc o ţâdulă, numită DIPLOMĂ de ONOARE, prin care am dreptul la mijloc de masă, că-s şcolit. Bietul meu vecin n-a priceput  că-l las mărginaş,. Nu a cetit în cronică moldavă că se " trăieşte bine la margine de ţară şi la mijloc de masă". ( La margine... eram de-o viaţă; la mijloc... de mâine!)
- că s-a suprimt numai revelionul de pe 31 ian.
...si mireasa
 Dar vestea -veştilor mi-a venit la peste o oră,  de când plecase vecinul, cu ţuică cu tot. Citii un comunicat, dintr-o fiţuică online: Preşedintele CJBT "vrea să organizeze petreceri, de la 1 febr., şi pentru botoşănenii care au împlinit 25 şi 50 de ani de la căsătorie;...aceste petreceri vor fi organizate săptămânal la BT şi Dorohoi, cheltuielile urmând a fi suportate de PNL."
Avem şi cireaşă pe tortul aniversar: "VREAU -s.n.- să facem nunţile de aur şi argint aşa cum se făceau odată: cu preoţi, lumânări, slujbă, naşi".

 De ce începeam textul cu "naşpa"? Pentru că am stat atâta viaţă fără  de partid! ... Şi fără nunţi!

Si noi, nuntaşii Eu-la urma!
PS
Mă întreb cine o fi naşul?
Iar PS:
ca să vă prindeţi la vicleşug, citiţi , in ordine, posturile din 25, 26 şi 27 ian!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu