vineri, 7 decembrie 2012

Îl omor pe Hamlet şi nu mai votez!




Gata! Îl omor pe Hamlet! L-am oploşit în mine o viaţă şi i-am tot cântat în strună: "A fi ...sau a nu fi!?" Azi, după prima zăpadă a lui Moş Neculai, am luat hotărârea să scap de virusul shakespearian şi SĂ NU MĂ DUC LA VOT!
Crima s-a petrecut într-o ceremonie astrală. N-am avut o scăfârlie în mână, la rostirea sentinţei,ci un vraf de programe electorale viu colorare.Curcubeu, nu alta! Am citit fiecare ţipişcă, cu ton grav, cavernal: " Afi?!" NU! Şi foiţa intra in neant. A fi? NU!, to bee!No, a fi ? nu,nu, nu!; până ce s-a aprins şi coşul sobei, speriată şi ea de atâta hrană.
De ce numai NU?
Păi, abia acum m-am prins că tot ce scria în acele programe ale candidaţilor nu se pot realiza. Şi nu din nevoinţa, ci din neputinţa lor. Toţi promit; unii cu bunăcredinţă, alţii ca boierul din postarea mea " Căcărează...electorală".
Ca parlamentar, nu poţi face străzi, canalizare, case pentru sărmani, gard la biserică. Nimic!Dacă, prin absurd, ( nu totdeauna absurd!)poţi aduce ceva , nu-i pe cinstite, ci prin santaj la partid, guvern, miniştri etc ( te-am susţinut, dă şi la neica ceva!), ameninţare (să mai vrei voturi de la votantii mei!)sau prin fraudă ( da şi la mine, că-ţi intorc ceva bănuţi!). Şi eu nu vreau nimic din ce s-ar obţine pe asemenea căi.
In rest, parlamentarul face, susţine legi, veghind să nu lezeze interesele alegătorilor săi,veghează ca la pregătirea bugetelor să nu se facă părtiniri, reliefează sectoarele social-economice din zona sa, care să fie ridicate la nivel de urgenţă, în prioritatea naţională. Pentru asta îi trebuie un car de minte,un vagon de muncă şi un regiment de specialişti care să-l ajute. Asta face perlamentarul, nu weceuri, nu colive la praznice, nu sacoşe pentru bătrâni. Pe astea le fac alţii!
Şi atunci pentru ce să merg la vot? Or fi unii sufletişti, dar până şi iadul este pavat cu bunăvoinţă.
Pe de altă parte înţeleg că votanţii nu te aleg, dacă le spui că le faci legi bune şi nu că le aduci ajutoare.
Pâna când mein blauer Schmeterling (v. postarea BITTE!,din oct.) nu candidează în parlamentul românesc sau european, nu mai votez! Dixit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu