miercuri, 19 decembrie 2012

PAX MAGNA ( II )


 de LUCIAN BLAGA
De ce-n aprinse dimineţi de vară
mă simt un picur de dumnezeire pe pământ
şi-ngenuchez în faţa mea ca-n faţa unui idol?
De ce-ntr-o mare de lumină mi se-neacă eul
ca para unei facle în văpaia zilei?

De ce în nopţi adânci de iarnă,
când sori îndepărtaţi s-aprind pe cer
şi ochi de lupi prădalnici pe pământ,
un glas îmi strigă ascuţit din întuneric,
că dracul nicăiri nu râde mai acasă
ca-n pieptul meu?

Pe semne - învrăjbiţi
de-o veşnicie Dumnezeu şi cu Satana
au înţeles că e mai mare fiecare
dacă-şi întind de pace mâna. Şi s-au împăcat
în mine: împreună picuratu-mi-au în suflet
credinţa şi iubirea şi-ndoiala şi minciuna.

Notă : Nu mi-am procurat textul "Pactului de Mare Concordie" dintre Cotroceni şi Victoria.
Ard de nerăbdare să-l învăţ, precum Poruncile sacre. Până atunci, propun deliciul versurilor lui Blaga, memorate hăt-demult, despre sublima  Mare Pace dintre Dumnezeu  şi Satana. Nimic blasfemic! şi nici n-are corespondenţe cu personaje reale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu