marți, 27 august 2019

Omagiu unui mare albinar


Vreme lungă, de vreo doi ani, urmărisem, consemnând datele   comportamentului albinelor, într-un mediu mai puțin obișnuit.
Am prelucrat rezultatele, concluziile, într-o lucrare și, culmea, ifoselor, voiam să particip cu ea  la impresionanta manifestare apicola – Congresul de la Varșovia, al APIMONDIEI.

 Dar uitasem,  sau nu pricepeam, unde trăiam.

Analize de dosare, culegeri de informații si tăcere despre demersul de înscriere.

Am trecut  la „obiceiul pământului” și un prieten cu prieteni a făcut
 să-mi ajungă „capodopera ” în mâna sigură a președintelui ACA și de la el, … mai sus.
 Așa se face că o notă telefonică, ajunsă la ACA  locală, mă soma să fiu pe data…, ora…, la biroul…la ing. A.  M., de pe Bd. Ficusului, nr.2.
Neîndemânatic, spilcuit la modă, să-mi ascund țărănia , am juns la fix și …l-am cunoscut pe apicultorul, cercetătorul și, de ce nu, norocul meu de atunci, Aurel Malaiu!

Emoționat, de să pic, m-a pus rapid pe picioare, prin naturalețea și firescul prietenos al dialogului. A citit lucrarea, a transmis-o și marelui Harnaj, care se interesa de orice piesă ce trebuia inclusă în portofoliul de lucrari al României. La Congres.
Zicea că l-ar fi  rugat să mă cheme, să aprecieze și, dacă socotea că meritam,
 să mă aducă la el.

Unde am și ajuns imediat,  și chiar încă de doua ori, dar din alte motive!

 Sar peste tot emoționantul moment, pentru că nu face obiectul acestei evocări.

Peste puține zile,, mă vizitează secretarul ACA-BT și-mi da un plic venit de la Comitetul Execuriv al ACAdin RSR..
Citesc atunci,emoționat și prescurtez azi, tot emoționat misiva.

Nr..4479
Din 26 , XII,1986

…Vă facem cunoscut că rezumatul lucrării dvs., cu titlul APLICAREA AEROIONIZĂRII NEGATIVE ARTIFICIALE, PENTRU CREȘTEREA PRODUCTIVITĂȚII ALBINELOR
 a  fost avizat de Comisia Națională de Avizare, a Comitetului Executiv, ACA, fiind transmis Secretariatului General al Apimondia, de la Roma.  (ETC)

Am mai avut contacte sporadice, cuinginerul  și autorul de cărți apicole - A.Malaiu, dar primul a dezvăluit emoția cunoașterii  unei mari autorități apicole și  a unui Mare OM!

Acum e plecat în Etenitatea câmpiilor stelare, în care florile veșnice îi vor aduna zumzetele
Albinelor, mult dragi LUI!

Notă: La sugestia prof..-stupar, F.  Dascălu-T, Aceste  gânduri au apărut pe pag. grupului „Apicultori din România”, îndată după stingerea vieții celui evocat .



.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu