luni, 19 ianuarie 2015

Noul profesor

 Ajunge! Ne-am săturat de continua reformă din școlile Patriei!
Ne trebuie altceva, ca să ne sincronizăm cu timpul.
Așa că, s-a început  cu scrierea Noului cod al școlii naționale, renunțând la mucegăitele norme impuse de Spiru Haret (ăla - Ministru, nu ăsta - universitate!).
 Mi-a picat în mână cap. I, despre comportamentul modern al profesorilor, pe care vă îndemn să-l citiți, să faceți propunerile dv , prin comentarii de subsol!

 La vremuri noi, dascăli noi, reguli noi!

Punctualitatea
 Profesorul nu va ajunge la şcoală înainte de a se suna.
 Astfel, elevii vor avea timp de o ţigară, până să înceapă orele.

Vestimentaţia
 Profesorul va fi adeptul proverbului "Nu haina-l face pe om". Ca urmare,  trebuie să se îmbrace cât mai jerpelit. Elevii săraci nu se vor simţi  stânjeniţi, iar beizadelele nu se vor simţi eclipsate.
 În plus, purtând  blugi ponosiţi, profesorul va fi considerat cool.

 Accesoriile şi machiajul
Va evita folosirea bijuteriilor clasice, acestea fiind înlocuite cu piercinguri în buze, în nas sau în bărbie. Nu şi în buric; acolo au voie  doar elevele. Un accesoriu indicat este cureaua, pe care
 profesorul o va strânge tot mai mult, proporţional cu micşorarea salariului.  
 Profesoarele nu se vor machia mai strident decât elevele.

Salutul. Forme de salut
 Ştiind cât de important este exemplul personal, profesorul va fi primul  care va saluta atunci când se va întâlni cu un elev. Un profesor de  gaşcă nu le va pretinde elevilor să salute cu demodatul "Bună ziua!".  
 Această formulă va fi înlocuită cu altele mai potrivite, ca de pildă: 
 "Ceau, boss!", "Sal'tare!" sau "Bye, bye!".
 
Tact în conversaţie
 Un bun profesor va şti când să vorbească, dar mai ales când să tacă.
Nu va întrerupe niciodată conversaţia dintre elevi, în timpul orei.
Se va adresa, întotdeauna, cu tact, găsind cele mai potrivite formule,cum ar fi: "Îmi pare foarte rău că ţi-am dat temă de casă. E mai bine că n-ai făcut-o, am avut toată noaptea mustrări de conştiinţă, gândindu-mă că ţi-am răpit timpul preţios!".

 Atitudinea în timpul orelor
Se va face că nu-i observă pe elevi când îşi trimit SMS-uri sau când  vorbesc la telefon. Un profesor adevărat se va gândi că aceste   activităţi pot fi mai importante decât lecţiile lui plictisitoare. 
 Profesorul nu-şi va umili elevii, cerându-le să răspundă sau să scrie la  tablă. În timpul testelor, îşi va face de lucru, astfel încât elevii să poată copia liniştiţi

 Aderarea la noile tendinţe
 Profesorul secolului XXI va avea pagină de Facebook, va aprecia fotografiile elevilor, făcute în cluburi, noaptea. Pe internet, nu va  folosi niciodată scrierea corectă, ci va adera la tendinţele actuale ale   gramaticii şi ortografiei. Va şti că elevii îl vor aprecia dacă în loc   de "Să ştii că-ţi stă bine beat!" va scrie "sa shti k eshti beton asha critza".
Dacă va scrie corect va risca să nu fie înţeles de elevi. 

Relaţia cu părinţii
 Profesorul va recunoaşte în faţa părinţilor că rezultatele slabe ale elevilor sunt cauzate de nepriceperea sa, în niciun caz de moştenirea  genetică a acestora. Va ţine cont de sfaturile părinţilor în ceea ce   priveşte desfăşurarea orelor şi metodele didactice, chiar dacă unii  dintre părinţii de azi sunt elevii repetenţi de ieri. Se ştie că, la  predare,ca şi la fotbal, se pricepe oricine! (Extras neplagiat din prima lucrare de doctorat, anulată prin OUG!)


  

5 comentarii:

  1. Pe mine mă întristează așa de tare ceea ce se întâmplă în școli încât nu pot să glumesc pe tema asta :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Te las să plângi în voie, poate că asta o fi calea cea bună. Începi?!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, nu cumva sa-i spui cuiva ca prostia (ca si lenea sau aplecarea catre hotie) se mosteneste, nu zice teoria ca toti copiii sunt egali, au creierul "neted" si societatea ii modeleaza? Fereasca Domnul sa facem discriminari spunand ca un copil e prost din nastere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohooo! Genele pomenite se transmit nu numai sexual, ci și vizual. Arghezi, în „ Fătălaul”a descoperit fenomenul , citând ca numai ce privește F. o fata și aceasta „rămâne grea”!
      Din păcate, cei cu creierul mai încrețit sunt impotenți la inmulțirea asexuată *Parca așa s-ar chema!

      Ștergere
    2. Iată și proba emoționantă:
      „Fata de cum ți-o vedea,
      Ca din vânt rămâne grea!
      Căci pleoapa de ți-o ridici,
      O ciupești cu trei furnici,”

      Ștergere