Cusurgiu notoriu,
cârcotaş cât cuprinde, ciopleam decizia în piatră, seara , ca s-o fac fărâme-fărâmele dimineaţa.
Nu mai merge aşa!
Estimp, am supus analizei toate ipotezele, multe dintre ele, dragi mie, trimiţându-le la „ respinse”!
Am intrat chiar în artificii paranormale, cum ar fi
ubicuitatea*, numai să găsesc soluţia dreaptă. Pentru că nu era vorba de mine,
ci de lansarea pe orbita socială a generatiei „odorului casei”, la fatidica vârsta de şcolarizare.
Dar să mă întorc în laboratorul de verificare a
oportunităţii deciziilor , care funcţionează sub tensiune, în toate familiile
cu asemenea copii.
Am ales tactica să
reprezint atât statul român, dar şi pe copilul
de şase ani, şi pe părinţi, şi instituţiile şcolare ( respectiv educatoarele şi învăţătorii).
STATUL: vrea să cheltuiască mai puţin, dar eficient, cu
pregătirea şcolară- primară încă de la
cinci-şase ani. Astfel, prinde mai mulţi iepuri: creşte perioada de studii
preuniversitare prin coborarea vârstei de intrare în scoală ( cheltuieli mai
mici si plasticitate formativă mai mare
a şcolarului).
Autorităţile locale, însă, acuză presiuni financiare mari pentru noi săli
de clasă , mobilier ergonomic, grupuri sanitare adecvate vârstei, spaţii de joacă cu alte caracteristici.
Ministerul învăţământului: trebuie să ofere, din mers, curricule şi manuale noi, materiale didactice
adecvate noului demers didactic, instruirea cadrelor care vor prelua clasele
pregătitoare.
PĂRINTII: --vor
şcoli de elită ( de unde atâtea?!), învăţători aşijderea ( dar plătiţi
la fel de prost ca şi aceia care dorm îm ciubote!)
-- regretă grădiniţele care ar fi putut să le
ofere bobocilor masă de prânz, odihnă, supraveghere până îşi termină părinţii
programul de lucru;
aşa că vor avea probleme ( adusul acasă de cineva, bona=
bunica, fraţi mai mari, ),” cheia la gât”cu necazurile aferente; unele şcoli au
găsit , deja, soluţii; apar chiar şi afaceri de tip „after school”, dar, cam scumpe!
COPIII: --sculatul de dimineaţă va fi drama lor,(
cu blestemele bunicilor, la pachet pentru hoţii de
la putere, care nu cunosc milă);
--program criminal , ca pentru recruţii din fosta armată: lecţie = culcat!,
pauză =sculat!, dezvoltarea vorbirii =stângul!
, aritmetica = dreptul!, religia = stânga-mprejur! Şi, da capo!*
-- adormitul la ore;
INVĂŢĂTORII: se "înhamă" la o muncă nouă, deloc uşoară, fara a primi nimic în plus.
EDUCATOARELE: riscă să rămână fără posturi.
După aceste „văicăreli naţionale”, ce facem, fraţi şi surori întru suferinţă?
INVĂŢĂTORII: se "înhamă" la o muncă nouă, deloc uşoară, fara a primi nimic în plus.
EDUCATOARELE: riscă să rămână fără posturi.
După aceste „văicăreli naţionale”, ce facem, fraţi şi surori întru suferinţă?
Nu ştiu de VOI, dar EU m-am decis:
DUC PLODUL LA SCOALĂ ! Am şi argumente. Multe:
- îl încadrez în contingentul lui, cu care să
participe cot la cot, şi la pregătirea
şcolară- universitară, profesională, şi
la bătălia de ascensiune valorică, (cu atingerea ţelului sau ruperea gâtului,
după caz)
- îl scutesc de chinul acomodării la rigoarea şcolii, când vine de la
clasa zero din grădiniţă şi se confruntă cu leatul care a venit direct la clasa
zero din şcoală; acum se pierd toate avantajele pe care am mizat la preferarea
rămânerii la grădiniţă. E un handicap foarte greu de refăcut şi unii îl vor
resimţi toată viaţa. Nu mai exlplic de ce, dar zic: pe cuvânt…
- acum acţionează mult mai eficace puterea de
adaptare a copilului la situaţii de
acest tip şi cu mult mai slab la cei şapte ani!
Eu am ochit chiar şcoala-cea din circumscripţia în care
locuiesc (ce să fac, lipsă pile, lipsă bani!). Şi învăţătoarea: tânară şi
frumoasă! Nu râdeţi! Puştoaica unui coleg, cu ceva ani în urmă, a fugit în
prima ei zi de şcoală, plângând că nu mai vrea:
-Doamna m-a pus cu un băiat într-o bancă din fundul clasei (păi , era
lungă-prăjină copila!); şi… (citiţi plânsete, sughiţuri funduleţe de pământ) Şi
(Doamna)... nu numai că-i urâtă… dar e şi bătrână!
Era cea mai bună învăţătoare din zonă, dar eram de acord
cu zisele elevei. După muncă de Sisif ,
s-a întors în clasă, în banca sorocită.
Happy-end: plângăreaţa a luat premiul întâi,şi s-a măritat
cu colegul de bancă, la terminarea medicinii!
Ps. M-am răzgândit; caut o învăţătoare „bătrână si urâtă”
pentru plodul meu. În rest, tot la şcoală îl înscriu!
Cu voi, bunul Dumezeu! Că eu n-am „bătrâne şi urâte”
pentru toţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu