luni, 2 iulie 2012

Îl ştiţi pe Zaroni?!

Panseurile de mai jos mi-au făcut pofta de nişte bancuri.Am şi faţă pentru aşa ceva: cum deschid gura , fug ascultătorii unde văd cu ochii.
Ca nadă, celor mai lacomi, scot din naftalina vremii câteva poante cu Romulus Zaroni. Hăhăia toată ţara de isprăvile acestui prieten al premierului comunist Petru Groza.
Când ruşii l-au pus la cârma României ocupate de trupele roşii, Groza şi-a numit vizitiul de la moşie (că era moşier comunist! ), un ţăran hunedorean, drept ministru al agriculturii.
Ţara a fost năpădită nu de recolte bogate , ci de bancuri.
Iată câteva, strecurate prin vremuri.

Pleacă ministrul Zaroni, cu avionul la Hunedoara, să-i aduca bucate şefului.
Groza îi dă sfaturi: în caz de pericol, ai paraşută; sari, numeri până la 10 şi tragi de sfoară, ca să se deschidă.
Chiar ghinion! Sare Zăroni, începe să numere şi se încurcă. Norocos, cade pe o căpiţă de fân, de unde se aude o voce speriată:
-Coane Petrică, ce vine, bre, după 8?

Se duce Zăroni la Groza să-i ceară o bucată din ziarul pe care acesta-l citea, pentru budă.
-Măi Romică, eşti ditamai ministru: scoate o sută de lei şi te şterge la cur.
Revine Zăroni cu degetele pline de căcat_
- ?!
- Păi, am avut numai monede de un leu în buzunar!

Auzind Zăroni de bancurile pe seama lui, cheamă securistul de serviciu de la uşă şi-i ordonă să afle cine le face.
Află că autor e unul, Păstorel şi dă poruncă să-l aibă în faţă.
- Tu ai făcut bancul cu avionul?
- Da!
- Tu ai făcut şi bancul cu ştersul la cur cu bani?
- Tot eu!
- Mă, dar tu ştii că eu mi-s ministru?
- Bancul ăsta nu l-am făcut eu!

Împăratul Caligula a făcut senator un cal; Groza a făcut ministru un bou!

Ora oficială: 10,12



Un comentariu:

  1. Pastorel:

    "Caligula Imperator
    A făcut din cal - senator,
    Petru Groza - mai sinistru
    A făcut din bou - ministru."

    RăspundețiȘtergere