luni, 3 decembrie 2012

Decembrie-bătuta cu prorociri!

Nici nu şi-a întins bine Decembrie orele peste toată ţara că ne-a şi procopsit cu prima ninsoare.


Dacă nu-i bine că ninge atunci e rău! am filozofat eu adânc, în locul prietenului care mi-a ţârâit nopţile până mai ieri. Azi şi-a schimbat melopeea:

Cri, cri, cri,"Iarnă" gri,
Nu credeam c-ai să mai vii,
Înainte de Crăciun;
Că puteam şi eu s-adun
O grăunţă cât de mică;
Ca să nu cer împrumut
La vecina mea, furnică.
Că-i zgârcită şi nu-mi dă-
Zise el cu glas sfârşit,
Ridicând un picioruş-
Dar de-acuş
S-a ispravit!
Cri, cri, cri,
"Iarnă gri,
Tare-s mic şi năcăjit!
Versurile lui Topârceanu, hăcuite de mine şi jalea proprie sunt cauzate de motive electorale; de unde să mai scoţi grieriţele alea dezbrăcate, ca să scoale, în transă, electoratul?!
Simt, în vârful mustăţii mele haiduceşti, nămeţii cât casa , la 9 decembrie.Şi împrumut de la Bacovia versurile, iar de la Nostradamus prorocirea:

Te uită cum ninge decembre...
Spre geamuri, iubito, priveşte -
Mai spune s-aducă jaratec
Si focul s-aud cum trosneşte.

Si mâna fotoliul spre sobă,


La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele - totuna -
Aş vrea sa le-nvăţ simfonia.

Mai spune s-aducă si ceaiul,
Si vino si tu mai aproape, -
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Si ninga... zapada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Si toate din casa mi-s sfinte, -
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte nainte.



E ziuă şi ce întuneric...
Mai spune s-aducă si lampa -
Te uită, zapada-i cât gardul,
Si-a prins promoroacă si clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasa...
Potop e-napoi şi nainte,
Te uita cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte nainte.

Tălmăcesc simbolurile: NĂMEŢI uriaşi= chiar asta inseamnă; LOPATA ROŞIE= nu stiu!VIJELIA= ZILILE MELE= fericirea postelectorală...;ACASĂ= la vot; CE CALD=adică ce pierdere la buzunar; NU RÂDE= POSIBILA prostie de a merge "ACASĂ".
Te uită cum ninge Decembre!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu