vineri, 17 august 2012

Ne întoarcem.. cu adaos

Mă bucur mult că n-am avut nici un cititor, fie el şi vârcolac, pe ultimele postări. Am scăpat fără scatoalce pentru cele scrise, dar am şi întârziat cu , poate, ultima parte, pe care o tot amân.
Om bolnav de dialog, mă cam bag între semenii serioşi, cu năzdrăvăniile mele, nătânge şi, nu arareori, o încasez.
În copilărie îi deveneam nesuferit bunicului meu dinspre tată cu tot felul de întrebări şi proiecte, încât devenea ameninţător: „ Când îţi scăp una, ai să-ţi împrăştii toţi mucii pe gard!”
O scânteiam din loc, râzând. Azi îmi imaginez ce tablou suprarealist ar fi rezultat, că eram mucos rău.
Vedeţi cum ocolesc, doar-doar mai întârzii puţin?!
Oricum, nu deschid azi viermuiala crizei politice, pentru că mi-a mai rămas ceva despre cea economică.
Am găsit, undeva, nu spui unde, canalele prin care a pătruns tszunami-ul în economia românească: cel -COMERCIAL ( cererea la export a scăzut vertiginos pe fondul scăderii consumului in ţările unde vindeam. Germania ce ne-a mai ţinut în viaţă! )
-FINANCIAR- fluxurile de capital s-au restrâns, investitorii străini au devenit prudenţi şi foarte selectivi. Noi nu ne-am prea aflat printre aleşi!
-BANCAR- creditele au devenit tot mai greu de obţinut, condiţiile băncilor fiind chiar insuportabile.
-PSIHOLOGIC- lipsa de experienţă capitalistă a creat panică, descurajare, zvonistică dezarmantă, anticipare negativă, şomaj, faliment.
A scăzut mult consumul, ca motor al dezvoltării!
A II-a completare aduce a elogiu pentru Boc; ultima delegaţie FMI a lăudat România pentru felul în care:
-a rezolvat criza financiară, distrugătoare în majoritatea ţărilor. (Politica BNR fata de filialele din Romania ale bancilor straine!)
-a redus inflaţia;
-a redus deficitul bugetar;
- a redus vulnerabilităţile externe (mai ales raidurile capitalului speculativ, tip Soros )
Mulţam, încăpăţânatule de ardelean, Boc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu