joi, 13 septembrie 2012

Atentat la CEREBEL!

“Am stat în mâini, m-am pus în cap să fac un ban…” ; mă simt vinovat că am aplicat un artificiu ieftin, de marketing*, drept nadă , ca să vă prind pe blog. Cerebelul din titlu n-are mai nimic de-a face cu încântătorul interpret; ba are ceva: creierul mic este vinovat, printre altele, că asigură echilibrul,mişcările voluntare, necesare giumbuşlucurilor care însoţesc interpretarea capodoperei din care am citat primul vers. Dacă aţi citit până aici, jur că veţi parcurge şi restul paginii, după principiul Iţic-junior**.
În fond, voiam să va alarmez că începe destructurarea, Legii Învăţământului, încăpută pe mâna unor nătângi,care,întâmplător mai ţin şi pâinea şi cuţitul. Probe!
1. Bacul va intra la flendurit, în Parlament, ca să fericească tot poporul de liceeni cu varianta sa profesională.Va urma,sigur, o OUG care ca şterge, la voinţa celor 7 milioane, precizarea că acest bac nu permite accesul în învăţământul superior. Şi gata, revoluţia culturală poate începe; fabricile de diplome particulare au făină din belşug.
2. Nişte geambaşi avizi de popularitate, recent lobotomizaţi, ca să ajungă la putere, au lansat un proiect de lege pentru amânarea începerii clasei pregătitoare, sine die!
3. Speriată ca ajunge la pârnaie, ministreasa a sărit-arsă. Să se respingă proiectul, dar se gândeşte că acestei clase i se potriveşte prezenţa la grădiniţă. Săraca, scapă a înţelege exact o dimensiune esenţială în inserţia şcolară de la această vârstă!
Sunt numai câteva din aberaţiile care ar putea lovi periculos formarea intelectuală valoroasă în şcoală.
Ar lovi mai puţin in cerebel, dar prea mult în creierul mare ( cerebrum ) „vinovat” de dimensiunile vorbirii, ale învăţării, memoriei. Şi ar fi păcat pentru aspiraţiile românilor!
Ps Mă văd nevoit să actualizez postul.Am descoperit că Cerebel a atentat la bun-simţ şi la valori, la simboluri.Recent, la Tg.-Jiu, a făcut o poză.Dintre picioarele-i răşchirate îi ţâşnea Coloana Infinitului. E proba clară că-i doar cerebel, fără creierul mare! Adică, maimuţoi, obsedat de propria micime, topit în magmele începutului de lume!Pentru trimiterea lui în preistorie, autorităţile l-au declarat "persona non grata", adică nedorita, neacceptată în acea zonă.La grădina zoologică
i-i locul; sau la circ!

*arta şi ştiinţa de a vinde.
** Iţic, vine in clasa I. Toţi copiii memorează şi reproduc, în ordine alfabetul. Iţic-nu şi nu! Învăţătoarea, ofticată, îl presează:
-Zi, mă, a…,b…,c...
Nimic!
După ore de chin , îl zgâlţâie puţin.Zi, mă :a! Nu!! –De ce , nu poţi?!- Ba da! Dar, dacă-l zic pe a, trebuie apoi să-l spun şi pe b, şi pe c şi pe …xyz. Şi eu ce câştig după atâta efort?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu