marți, 5 februarie 2013

Jana de arac, fomista ajunsa in parlament


Am cam ignorat activitatea aleşilor noştri, din  hei-rupul primelor zile de corvoadă, întru binele nostru. Zic „nostru”, cu toate că n-am ajuns la vot. Mai exact, am tot căutat C.V.-urile lor, pentru a fi un cetăţean bine informat în opţiune. Cu cîteva ore înainte de închiderea urnelor, mi-a parvenit dosarul penal al liberalului verginică, azi senator. Până să ajung la anii de puşcărie primiţi, cu suspendare, am tot citit-recitit paginile,  cu uimire. Simţeam că miile de votanţi vor fi  socotit că-i creştineşte să ierţi păcătosul şi că-i mai grav să furi un ou, decât un bou!
Până am reuşit să mă zmulg din vraja verity –ului procesului, Verginică era, deja, în fotoliu.
Dar o să mă rog de şefa lui de  cabinet să mă treacă pe lista  de vasali ai domniei-sale. Până nu primesc confirmarea, nu mă mai leg  de numele sacrosanct.
Aşa că sar, precum puricele, în altă blană: a doamnei senator-fomistă, idolul neîntinat al referendumului. Cât a zăcut 70 de zile, în greva foamei, din care s-a ridicat ca Jana Darc, luminând poporul, am tot pus într-un porc de lut zestre de la Ceauşescu, câte un leu pe zi. Să-i vin în ajutor, în lupta cea mare:
„ Hai la lupta cea mare,
 Rob cu rob să ne unim
Internaţionaala
Prin noi s-o făurim!” Parcă trebuia să zic „U-E-aaaaalaaaa”?!!  Totuna!
Am mai pus  în porculeţ o sută de RO în mărunţiş de câte un ban, când Jana de România, pentru neofiţi- Cristina lui Anghel ,( un fel de olteancă), deci, când Jana s-a stropşit la Baroso să nu se amestece în tărâţele României. Dacă avea un cal, ca Fecioara din Orleans, dădea cu el, Baroso,  de dracu’.
Din lipsă de buget, în toamnă,  a intrat la stăpân, afumând de deochi şi psalmodiind nişte anateme , de alungat Dracul cel Mare , de la Cotroceni. 
  Bine nutrită cu vreo 60. 000 Ro, a prins roşu vesel în obraz şi un brânci spre Parlament. Abia atunci, am spart puşculiţa-porc, de ciudă, cheltuind părăluţele pe seminţe de crănţănit printre înjurături.
Parcă m-am mai îmbunat când am auzit-o jurându-se că demisionează pe loc, daca bugetul pentru şcoli nu se ridică înapoi la 5% din PIB, cum jurase şi USL. Ieri, abia  s-a  aburcat la 3,14;  bietul Pi, care ajută cu câte ceva pe la cerc!
Am înghiţit şi cioburile din oala de porc, când am auzit-o acu săpămâna,  scâncindu-se că-i mai dă o  şansă guvernului până la anul, când îl face praf!
N-a putut învăţa lecţia stăpânului său, Motanul: candidezi, ieşi, nu juri, ba juri, demisionezi. Şi d’a capo!
PS
Intru în greva foamei, cerându-i să plătească cele 60 de zile de spitalizare, la refacere . Cu banii ăia ajungeam tot poporul să murim sănătoşi la o sută de ani
PS2 Am fost pomenit de mamă de un cititor, că de ce o reprezint pe învăţătoarea-profesoară-grevistfomistă- teveristantenistă-parlamentaristă (mai sunt,Doamne?!) ca pe o maimuţică-ţoi !!! Păi de aia. S-o voalat clişeul  şi subiectul pozat s-a întors la origini; după Darwin, pe invers!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu