duminică, 10 februarie 2013

Ninge şi e ANUL NOU!

Ninge frumos, la Moldova, ca  în poveşti ( nu ştiu în care, dar ninge!); şi  ca în poeziile memorate pentru corigenţă!
"Ziua ninge, noaptea ninge, dimineaţa ninge iară,
Cu o zale argintie se îmbracă mândra ţară.
----------------------------------------------------------------------------------------
Tot e alb pe câmp, pe dealuri, împrejur, în depărtare, 
Ca fantasme albe , plopii înşiraţi se pierd în zare." (Ninge frumos la Alecsandri!)

Şi la Coşbuc, pe Someş:
 "A-nceput de ieri să cadă
Câte-un fulg; acuma stat." 

La Topârceanu, iarna se întrece pe sine:
"Scutură, din treacăt salbe,
Reci podoabe, care mint,
Surpă bolţi de ramuri albe
Cu portaluri de argint."

Dar se supără pe noi ninsoarea, la Bacovia pe care îl îngână, melopeic, Alifantis:
"E ziuă şi ce întuneric!
Mai pune s-aducă şi lampa...
Te uită-zăpada-i cât gardul
Şi-a prins promoroacă şi clampa..."

Atât, că numai atâtea corigenţe am avut! 
Totuşi,  parcă azi ninge cel mai frumos, pentru că ninge acum şi aici! Ce minune, dacă ar fi  să fie şi
 Anul Nou. 
Păi, chiar este:cel chinezesc, al şarpelui. De aceea mă simt bine în solzii mei unduitori, peste zăpadă.
Aşa că, vă zic pe chinezeasca mea, de la mama, "LA MULŢI ANI ŞI SĂ FIŢI SĂNĂTOŞI!
( Pe tastatura sculei ăsteia bătrâne n-am şi heroglifele trebuitoare!)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu