luni, 25 februarie 2013

Răzbunarea la români (şi carnea de mânzat!)

Nici cu mintea n-am gândit vreodată, cum zice neamul meu, că mă voi preocupa de remanenţa răzbunării în gena pură a românilor.
Şi nici n-o voi face, deşi e o problemă importantă şi actuală. Chiar,  pot zice că merită dezvoltată într-o teză doctorală,  necesară politicilor noastre. ( Aviz prim-ministrului, trăitor, din plin al senti-/resentimentului! )
Dar ce-mi veni?! 
Mă tot miram de îngăduinţa cu care întreg norodul "urăşte" comunismul,informatorii, mafioţii, borfaşii, politicienii: " Lasă, bre, că sunt şi ei oameni! ", sau "Numai cine nu munceşte nu greşeşte!", sau "Ei, a luat şi el, acolo, că numai cine nu umblă cu miere nu-şi linge degetele!" 
Dacă în '89 s-ar fi făcut referendum asupra împuşcării dictatorilor, ar fi votat "pro!", tot poporul;   acum  ar fi tot liberi,  ca păsările cerurilor! Unde-i,  la români, memoria răzbunătoare a nemţilor, italienilor, arabilor, ungurilor? Pulbere!
Mă tot căzneam să desluşesc o replica a Leanei, din " Hagi-Tudose",  de Delavrancea.
 Când îl găseşte mort deasupra vrafului de galbeni, cu mâinile înfipte, de voluptate,  în aur, nepoata orfană exclamă a compasiune: "SĂRACUL nenea Tudose, ce BOGAT este!"
 Cerurilor, adâncime existenţială zace în aceste cuvinte!
Aceste arături prin inteligenţa mea au fost, cu folos,  iscate de un comentariu de presă la  sentinţa dată fraţilor siamezi  în " Procesul CALTABOŞUL": "- Cum, trei ani pentru un caltaboş, iar Năstase numai doi?
Doamne, redă-ne nouă ura şi răzbunarea  noastră ,cea  de toate zilele!

Up.:
Efecte hilare ale psihozei cărnii de cal
Astăzi  mi-a fost dat să râd în hohote de efectele destructive ale inculturii. O şefă de la un supermarket  mi se jeluia că,  din stocul de carne , din care  tocmai alesesem o bucată apetisantă,  nu  mai cumpară nimeni de câteva zile, desi era un produs bine primit până atunci
 Numai ce împachetase marfa, când a picat şi explicaţia; o cunoştinţă care privise, mai de departe alegerea mea, îmi suflă uşor la ureche: vezi că ţi-a dat carne de cal!- Păi, scrie " de mânzat" - Te-ai prins!:cal =mânz!= mânzat !
Hohotul meu a strâns mai multi clienţi în jur, clarificându-se problema:
MÂNZAT= fiul vacii. Nu mai mare de 2 ani!
MÂNZ= fiul iepei. Până în trei ani!
Şefa a refăcut eticheta; în spatele meu s-a refăcut "coada." Şi nu m-am ales,  şi eu, măcar cu o reducere de preţ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu