joi, 27 martie 2014

Despre oxidanţi şi reţeta AntiOx ( 73 puncte )

Până la urmă. întâmplarea face şi desface totul pe lumea asta. 
Că pe aialaltă-nu ştiu! 
Recunosc truismul afirmaţiei, dar să vedeţi cum se aplică la mine.
Mă gândeam ce legături aş putea născoci  între mine şi NH-Hotels, între acesta din urmă, noul său tip de mic dejun şi stilul de viaţă sănătos pe care şi-l doreşte fiecare dintre noi. Aveam câteva repere din prezentarea sponsorului: implicarea activă în protecţia ecologică a mediului prin  conceptul  Ecomeetings, în toate evenimentele găzduite; folosirea exclusivă a cosmeticelor cu ambalaje repede biodegradabile; şi, mai nou, o surprinzătoare reţetă de alimentaţie sănătoasă - meniul inovator Breakfast AntiOx.
Recunosc, nu ştiu/ştiam prea multe despre lupta dintre componenţii antioxidanţi din alimente şi  oxidanţii radicali liberi, în starea noastră de sănătate.
Aşa că mă pregăteam la o abordare a temei de concurs, aşa, cu generalităţi. 
Dar aici intervine întâmplarea.
O veche cunoştinţă, expatriată de-o viaţă în Ţara Arţarilor, îşi umple timpul de tânără pensionară, organizând excursii pentru colegii  simandicoşi de generaţie. Şi cine nu ştie de mofturile şi exigenţele atât de norocoşilor pensionari din acele ţări!: sete de călătorie, confort boieresc, exotism, divertisment, hrană surprinzatoare, dar musai ecolologică.
Că doar o... pensie are omul (de pe acolo).
Iac-aşa a ajuns şi la mine, prin întâmplare, norocul: doamna  a venit în România, şi la mine în bătătură, să aranjeze logistic  turul Nordului ( Bucovina şi Maramureşul) pentru încă prea puţin smochiniţii ei pensionari.
 Trecuse incognito pe la NH- hotels şi părea hotărâtă să-i folosească serviciile.
Am întrebat-o şi eu ce-i cu AntiOx-ul; chimistă reputată, a început să turuie, într-o română de Montreal, detalii, dintre care am înţeles şi reţinut câte ceva; să le menţionez!
 Organismul are nevoie continuă de energie. Pentru asta, el metabolizează hrana zilnică şi cu ajutorul oxigenului. Numai că din aceste "arderi" rezultă şi elemente cu un electron liber, acei radicali liberi, sau agenţi oxidanţi, elemente foarte instabile care reacţionează cu lipide, proteine, ADN celular, cu efecte destructive. (Duşmanii: superoxidul= O2-; hidroxilul = OH-;peroxinitritul = ONOO-. Vai, Doamne!)
 -Ai înţeles?!
-(Nu prea, dar dau din cap, in semn că" DA!")
-Organismul se apără şi el cum poate; prepară nişte antioxidanţi proprii (endogeni),dar cam puţini pentru o protecţie totală.
S-a aflat că solutia bună s-ar găsi într-un antidot natural. din afară (exogen) conţinut în cantităţi diferite chiar în alimente. Numai că trebuie să le alegem pe acelea care sunt mai bogate în asemenea principii, precum: vitaminele A, B2, B31, B10,C, E, microelemente-Fe, Zn, Mg etc, flavonide ş.a., ş.a.!
-Clar?! (Iar aprob, gestual de teama verificării adevărului!)
 -Aici intervine nutriţionistul, care analizează produsele alimentare, le clasifică şi le  introduce în reţete alimentare.
- Şi dacă îl ignorăm?! intervin eu, ca să par, deja, bine priceput.
- Păi, uită-te în oglindă, că ţi se vede ignoranţa; arăţi ca Matusalem!
Am ascuns o răutate sub zâmbet, promiţându-mi să o bag sub a cură de Gerovital, de la "Farmec".
Şi despre AntiOx?
-Hotelul NH Bucharest a înţeles, văd, exigenţele nutritive ale clienţilor.Aşa că alege în reţetele de breakfast AntiOx meniuri  din fructele, salatele, lactatele eco, sucurile naturale  cele mai bogate nu numai în nutrienţii energetici necesari, ci şi cele mai bogate în antioxidanţii ; başca-termenul meu!- gustul, estetica, de neignorat!
 Mi-a făcut capul călindar prietena mea.
I-am zis că o cred, pe încercate, la sosirea în România, la NH Bucharest, cu aventurierii ei pensionari fă-ă-ră riduri.

Scris cu superbunăvoinţa SuperBlog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu