joi, 6 martie 2014

Iar am ajuns la... o brânză ( 75 puncte )

 I: PREAMBUL lămuritor
Românul este, prin veac, un fan brânzar nativ. Aduc două argumente din  etnogeneză: 
--"Brânza"- e unul din prea puţinele cuvinte dacice probate documentar!
--În dispute seculare, cărturarii dinspre Soare-Apune au demonstrat, spre ciuda călăreţilor din puste, că românii s-au puit excesiv, datorită poftei de brânză, adevărată pastilcă albastră, avant la lettre.
O fi...n-o fi...Eu  zic să luam de bune cele auzite aici.
Din această bază logică, curg alte două realităţi contingente:
-Lipsa brânzei din ultimele decenii a provocat scăderea sporului populaţiei la un nivel periculos;
-"Delaco", precum voinicul din poveste,  a purces a remedia această gravă problemă demografică a României prin recrearea dependenţei noastre de "drogul " brânzei; cu produse de înaltă performanţă, de la caşcaval Delaco, la miez de lapte, Delaco De Senviş şi la alte delicatesuri! 
În ce mă priveşte. m-am născut din brânză; al şaselea dintre cele  zece odrasle care au suprapopulat cocioaba părintească. Că stâna ne era "casa cea mare".
Întâile calificări de muncă le am în paza gâştelor- pân' la primele izmănuţe şi strungar la târlă- până la studenţie. Viaţă nu glumă!
Acest preambul explică afinitatea mea pentru brânză şi dezamăgirea că nu voi face nici o brânză cu partea tehnică cerută de subiect.
 Am vrut să trişez, chemând specialişti să mă iniţieze în coloană sonoră, montaj; dar văzând  PC-ul meu, contemporan cu abacurile ruseşti, mi-au  declarat că din el pot scoate doar pui, dacă pun de- o cloşcă pe ouă.
Entuziasmul de a le plăti să-mi facă lucrarea pe suprasculele lor mi-a fost temperat de costul de câteva ori peste premii posibile şi de conştiinţa care mi-a zis, de la obraz, că fur.
Mai era o cale. Să caut un colaborator şi să concurăm în tandem, Pregătisem şi anunţul:
"Provincial, caut şomer capitalist, specializat în montaj, mixaj şi alte "-aje"...Brânza pe din două si protecţie antifraudă!" Am renunţat; că nu permite regulamentul!
Şi am lăsat baltă şi alte soluţii, cu gândul că am să uncropesc un scenariu aiurit, cu care să înmoi inima juriului;  că oameni sunt şi ei!  Doar nu s-or fi născut în placentă de computer.(Erată: plăcintă; musai cu vreo brânză de la Co).
II. SCENARIU   
1.Titlu: "Albă-ca-Zăpada, Piticii şi...brânza"
2. Gen: aventuri mute, în tehnică "Herbert Wells"
3.Accesorii : clip adecvat, adică mut, pus la îndemână de fanbranza, programul pentru      efecte tehnice care, îmi comunică să-l las în pace, că nu are treabă cu al meu WindowsXP, romanul "Omul invizibil", pentru copierea reţetei de invizibilitate.Şi, dacă îmi vine, copy-paste, după vreun blog înscris la concurs, fără să declar sursa! Imagini cărate cu google.
4.Precizări de utilizare: pentru cazuri speciale, autorul vă poate susţine clipul cum propria vox. 
5.Muzică ilustrativă din Pastorala mea "Piticii lui Şapteoi, aria "Ia-ţi, mireasă, ziua bună!"şi manuela "Of, via-a-a-ţa mea-a-!",  by  Uţă&Salami. 
6.Personaje: (Vi le prezint într-o fază de de sublimare, înainte de a deveni total invizibile în clip. ).....                              Alba-ca-zapada-de- brânză,
                                            Piticii; Mâna autorului;Duhul descântecului.
( Soarele avea sigla Delaco, care nu se vede, din cauza strălucirii lui.)
                                        


      SECV. I a)Nucleu narativ: Mama vitregă, înnebunită că nu-i vine de hac Frumoasei, îl angajeaza pe oierul Ghiţă, spion  estic, sub acoperire de  unde"fără fir", s-o omoare cu laserul din antena de lângă stâna lui. 
 Imagine circulară: poiană însorită.După copaci, piticii supraveghează prin lunete jurul. In centru, Alba... se joacă alături de animăluţe. (Imag.  idilică, dreapta.) Pace.
Piti 1, şeful: -Alarmăăă-! (ăăăăăă- ecou!)
b)Nucleu narativ:  În poiana golită instant,se sparge o minge de foc, exact unde stătuse fata. Se aud şusoteli,scâncete. Dar piticii au scuturi americane,  care-i fac invizibili; aduse de al şaptelea, şi el, agent CIA, sub acoperire, dar şi Făt-Frumos sub blestem!
Piti 7:  -Atenţie la mine! A doua lovitură va fi  cu laser ghidat după deodorantul Albei.    (Gerovital H3 ; pe larg, la proba a II-a).
Toţi  :  -Ce-i de făcut?
P.-Un loc perfect ecranat e frigiderul"Arctic"- de Găeşti! Eu voi încerca să reîntorc unda, cu oglinda prinţesei, spre mâna lui Ghiţă.
SECV. aII-a Interiorul fridigerului. (Negru profund!)
Vocea fetei: -Mi- i foame!
 Deschide uşiţa o mână, a mea, care pune pe tavă o felie zdravănă de caşcaval.
V.F. Numai atât? 
Mâna introduce o roată întreagă cu sigla Delaco!
 SECV. aIII-a c) Nucleu narativ:Nu se mai aude nici un glas în frigider, dar se observă un tremur, 3*/Richter, nu Delavrancea. Piticii înţeleg că dragii lor i-i frig şi, cu vrăji numai de ei ştiute, fac din caşcaval un Soare, cu raze din celelalte de-ale gurii care merg numai cu Delaco! Fata se încălzeşte.
SECV. a-IV-a Prefinal: d) nucleu narativ: Proiectilul este intors de Ăla Mic şi-l lasă pe Ghiţă de ruşine, cu izmenele- zdrenţe.
Pe uşa deschisă a adăpostului, soarele- caşcaval se umflă (autocombustie sugerată) şi se lichefiază, glasând ecranul cu o pastă lăptoasă.
FINAL apoteotic: pe ecranul caşcaval-mat, din literele siglei, se aprind roşiile , ciupercile ca jerbe de artificii; din care se fac zeci de sori - CAŞCAVAL DELACO, săturând Universul! (Se aud aplauze !!)
Şapte-cel mic, in imagine, este fiul Albei & Făt-frumos, rămas la şcoala piticească

 Zarul a fost aruncat spre Spring Super-Blog 2014.

                     


                                                             

2 comentarii:

  1. Hai ca am ras pe ruptelea! Nici nu era nevoie de film, asa de sugestiv descrii totul in scenariu. Cei de la Delaco ar putea scoate un clip tare haios din povestioara ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi, dar, încă, n-am scăpat de mirosul de brânză! (Sau o fi genetic!)

    RăspundețiȘtergere